Wednesday, April 2, 2014

Chapter V - Episode 10

Celoga života je čekala na ovo i sada, kada se konačno dešavalo, osećaj je bio potpuno drugačiji od onoga što je zamišljala. Nakon što je Nalim ispričao priču o Stvaraoci, Haosu i Pastirima, Jovana konačno oseti da je njena želja da promeni Deforu tako blizu ostvarenja. Ali umesto da se zbog toga oseća dobro i poletno, osetila je strah i zabrinutost. Može li se ona nositi sa tolikom odgovornošću? Čak je i Sanju izgubila...
Kada je postalo izvesno da će se većina Pastira konačno naći na jednom mestu, Jovana je ispričala Nalimu o knjizi koju joj je Sanja ostavila. Sakrivena u bezazlenim koricama sa natpisom „Rat Kontinenata“ bila je knjiga nimalo bezazlene sadržine. Knjiga o Rahama. Nalim ju je zadužio da ispita knjigu kako bi sa ostalima mogla podeliti ono što je Sanja želela još prilikom njihovih prvih susreta.
Završivši deo priče koju su čuli na poluostrvu Rotaer, i odgovorivši na sva pitanja koja su Pastiri imali, Nalim izusti: »To je ono što znamo o Pastirima. Sada želim da utvrdimo šta znamo o drugoj strani. O Senkama.
Sanja, koja nažalost nije ovde sa nama, a što je pitanje kome ćemo se takođe posvetiti u najkraćem roku, nam je ostavila knjigu koja nam može odgovoriti na ta pitanja. S obzirom da smo svi na okupu, Jovana će nam preneti ono što je u toj knjizi pročitala.«
Istupila je pred okupljene Pastire i odmah krenula sa pričom. »Rahe sa kojima smo se do sada susreli su najmanje od naših briga. Može se reći da su najniža karika u lancu ishrane. Nešto poput pijuna u igri šaha. Zovu se Barahe i njihove sposobnosti ograničene su na puko uništenje. Tu mislim na Rahe poput one u Orbaku, a pretpostavljam i u Kedonu i Kedariju.
Takođe, zveri koje su se naprasno pojavile u Defori su, delom, Rahe. One se sjedinjuju sa raznim bićima, predmetima ili energijama i dobijaju najrazličitije oblike. Po svojoj prirodi, ove Rahe nisu mnogo naprednije od osnovnih. Poznate su po imenu Murahe.
Neke od Raha, pak, delaju mnogo suptilnije. Što me dovodi do problema kojem sam želela da ukažem posebnu pažnu. Tip Rahe poznate kao Mentrahe ponašaju se poput parazita koji se vezuju za „domaćina“ i utiču na njegovo ponašanje. Ono čega se ja boljim je mogućnost da sam na takvu Rahu već naišla. Vidite, knijga je, takođe, bogata ilustracijama Raha, te sam mogla i po tome prepoznati Mentrahu. A takvu sam Rahu videla, ni manje ni više, nad ocem Gregorijanom.«
»Šta? Kako to da mi ništa nismo videli?!«, Jelena se pobuni.
»Kao što je Nalim već napomenuo, svaki Pastir ima svoj jedinstveni Dar Stvaraoca, pastirski Dar. Možda Jovanin njoj omogućava da vidi nešto što mi ne možemo«, Ana pronađe logično objašnjenje.
»Bilo kako bilo, ja verujem da je ta Mentraha u mnogome odgovorna za ponašanje oca Gregorijana o kojem je više nas imalo prilike da posvedoči. Sanja mi je napomenula da njen otac nije oduvek bio kakav je sada« Jovana reče.
»On je paranoičan kada su Senke i Pastiri u pitanju«, Stefana se uključi. »Na svojoj koži sam to osetila.«
»U svakom slučaju, smatram da ga je ta Senka učinila još gorim«, objasni Jovana.
»To nije isključeno!«, reče Maja. »Dok sam bila u Gehni i motrila na Mironino ponašanje, više puta mi se činilo da ona ima direktan „nadzor“ nad pojedinim ljudima. Otac Gregorijan bio je jedan od njih.«
»Što nas dovodi do zaključka da je Mirona manipulisala njime, bar do neke mere«, Milena zaključi. »Pitam se koliko dugo to traje.«
»Od jedne njegove posete Barasu, pretpostavljam«, Stefana reče. »Nedavno sam saznala da se na dvoru dogodio još jedan incident sa Zabranjenom magijom koji nikada nije dospeo u javnost. Tom prilikom, otac Gregorijan se sukobio sa Senkom i porazio je. Tako mi je, bar, rečeno.«
»Ili je možda nije porazio«, Goran izusti. »Šta ako je ta Senka bila upravo Mentraha koja, umesto da ubija, ima za cilj da nađe „domaćina“?«
»To ima logike!«, reče Jovana.
»Kontrolisan, ili ne, otac Gregorijan predstavlja pretnju«, umeša se Flaj. »On kreira sopstvenu vojsku u Joli koristeći Kugu. Pretvara Fiere u bezumne marionete kojima može upravljati po sopstvenom nahođenju. Zove ih Plamenovima.«
»Dakle, on je kreirao Kugu?!«, Stefana će, uznemireno.
»Kupio«, oglasi se južnjak, Ivan, koji je bio vezan i delovao nezainteresovano, ali očigledno slušao o čemu Pastiri govore. »Lično sam upoznao čoveka koji je tvorac Kuge. Izradio ju je po narudžbini tog sveštenika, očigledno.«
»A onda se postarao da se ona prenese na sever, koristeći neke životinje«, Branko pojasni. »Životinje koje su nekakva mešavina konja i jednoroga. Njihovom smrću, aktivirala se Kuga.«
»Rapidorozi«, Flaj reče, smrknut. »Rapidorozi koje sam ja dopremio na sever.«
»Stani malo! Zar Rapidorozi nisu korišćeni od strane vojske? Kako to da si ih ti dopremio?« Goran upita.
»Već sam napomenuo da sam imao prijatelja u Speri od koga sam kasnije nabavljao Rapidoroge. On je svoje prve nabavio od mene. Jedna moja mušterija, neki čudni, mršavi starac spomenuo mi ih je pride u razgovoru i ja sam, naravno, želeo da svojim očima vidim to čudo. Bio je to izuzetno dobar poslovni poduhvat.«
»Taj čudni starac je, verovatno, bio Gregorijan u drugom obličju«, obrazloži Branko. »Takvog sam ga i ja video na jugu. Prepoznao sam ga u Joli jedino po moćima koje je iskoristio na Moni.«
»Svejedno, ja sam bio taj koji je Rapidoroge doveo ovamo. Ja sam taj koji je, u krajnjoj instanci, izazvao smrt svoga oca.« Flaj klonu.
»Jasno je da si bio izmanipulisan, Flaj. Nemoj sebe kriviti zbog toga«, Jelena pokuša da ga uteši.
»Sve je bilo deo sveštenikovog plana. Da nisi ti, našao bi nekog drugog«, Branko se priključi Jeleni.
»U svakom slučaju, Gregorijan okuplja vojsku kako bi se borio protiv Senki, ali i protiv nas«, odsečno će Stefana. »Iako postoji mogućnost da ga Mirona kontroliše, nije isključeno da je čitava ta stvar njegova zamisao. On je opasan čovek. Ne smemo to zaboraviti.«
»I nećemo. No trenutna briga su nam Rahe«, Nalim reče i okrete se Jovani. »Nastavi dalje.«
Jovana to i učini. »Na višoj instnci od Mentraha su takozvane Rahahane. Ove Rahe se ponašaju kao lovci. Zadaj im metu i oni neće stati dok je ne unište. Imaju vrlo razvijene kognitivne sposobnosti, što im daje mogućnost da razmišljaju poput ljudi, s tim što nemaju ljudsko obličje u potpunosti.«
»Postoji mogućnost da sam se susrela i sa tim tipom Rahe na putu za Gehnu. Izgledao je poput mačevaoca i napao me više puta«, prisećala se Maja.
»Sledeći u lancu jesu Rahamagusi. Ove Rahe slične su Rahahanama, po intelektualnim sposobnostima, s tim što ne delaju kao uhode, već po zadatom obrascu ponašanja. Ono što ih čini opasnim jeste njihovo veoma napredno korišćenje Magije. Njihovi Darovi mogu biti širokog opsega i često poseduju kombinaciju više Darova. Izgledaju gotovo kao ljudi, mada i dalje ne u potpunosti.
I tako dolazimo do, verovatno, najintrigantnijih Raha. U pitanju su Rahamagne. Ove Rahe ne poseduju fizički oblik, već postoje u obliku Energije. Da bi se uopšte mogle materijalizovati, potrebno ih je otelotvoriti u nekom živom biću.«
»Šta to tačno znači?«, upita Zlatko.
»To znači da Mirona može odlučiti ko će postati Raha«, lejdi Kase objasni prostim rečima.
»Tako nekako«, nadoveza se Jovana. »Jedina olakšavajuća okolnost je što postoji svega pet ovakvih Raha. Jednom kada se Energija „podari“ nekom biću, to biće postaje Raha.«
»Nešto poput Mirone?«, upita Milena.
»Ne baš«, Jovana je imala spreman odgovor. »Mirona nije Raha po prirodi. Ona je ljudsko biće i van ove kategorije. Pretvaranjem u Rahamagnu, živo biće gubi to svoje svojstvo i postaje Senka. Što znači da bi čovek izgubio svaki trag čovečnosti i jedino fizički zadržao isti oblik.«
»A to znači da to može biti bilo ko«, Nalim se zabrinu.
»Upravo zbog toga su ove Rahe posebno opasne. Rahamagne se nazivaju još i Generalima Senki. Poput Mirone, imaju mogućnost kreiranja i upravljanja nižim Rahama, mada su u njihovom slučaju te sposobnosti ograničene.
I konačno, na samom vrhu ove hijerarhije nalazi se Raha poznata kao Haos. Bez sumnje najmoćnija među Rahama, Haos je oličenje uništenja i smrti, entitet koji može uništiti čitav svet.«
»Stani. Ti želiš da kažeš da Mirona ima sposobnost da vrati Haos u Hebeal?« lejdi Kase postavi pitanje koje je zasigurno mučilo sve okupljene.
»Izgleda da da«, Jovanin odgovor bio je neodređen. »U knjizi ne postoje podaci o tome. Ko god da je pisao, nije znao previše o Haosu. Iznesena je jedino pretpostavka da se Haos može prizvati u tačno određenim uslovima, mada ne i koji bi to uslovi bili.«
»Hm. Postoje li druge knjige koje možemo proučiti?«, upita Flaj.
»Ne baš. Ne zaboravite da su sve knjige na tu temu nestale iz kraljevske biblioteke«, Ana ih podseti.
»Ah, da. Jesmo li ikada saznali šta se tu desilo? Koliko se sećam, Mina i ti ste videle Markusa kako se šunja«, Milena reče.
»Nismo«, Stefani izlete, a svi je zbunjeno pogledaše. »Nisu«, brzo se ispravi. »Bila je to Fleta u Markusovom obličju. Mina i ja smo to otkrile.«
»Fleta? Ali zašto bi ona...«
»Duga priča«, prekide Stefana Anu. »Ispričaću vam je drugom prilikom. Markus nije imao nikakve veze sa čitavim slučajem. To se poklapa sa onim što si saznala u Vilin Kugli.«
»Tačno. Mada se još uvek ne sećam svega najjasnije. Sada kad malo razmislim...«, Ana zatvori oči kao da se koncentriše. »Čini mi se da je Leala spominjala nekog u crvenom.«
»Crvenom?! Sjajno«, Jelena će, ironično. »Koliko ljudi u crvenom koji imaju pristup toj biblioteci poznajemo?«
»Otac Gregorijan!«, viknu par Pastira istovremeno.
»Pa naravno! Koliko se sećam, na Lealinom mestu si ugledala nešto što je ličilo na tragove paljevine!«, reče Stefana Ani.
»Gotovo sam na to i zaboravila.«
»Gregorijan je verovatno bio podstaknut time što je video moj simbol nekoliko dana pre kraljeve smrti.« Stefana izusti, a svi pogledi mahinalno poleteše ka Angelusu, koji okrenu glavu, i dalje ćuteći.
»Drugim rečima, ne postoji način da saznamo išta o Haosu, zar ne?«, Maja potvrdi.
»Nećemo ni morati«, reče Nalim, odvažno. »Zaustavićemo Mironu pre nego do toga uopšte dođe. Svi smo ovde i imamo Artzain. To je sve što nam je neophodno.«
»Ne bih potcenjivala Mironu. Moramo biti oprezni pre nego što bilo šta učinimo«, upozori Stefana.
»Svakako. Zato sam i sazvao ovaj sastanak. Da bismo sve pažljivo razmotrili«, uveravao ih je Nalim.
»Ne smemo da zaboravimo da i ona zna za nas«, podseti ih Maja. »Do sada je shvatila da smo Milena i ja upoznate sa njenim namerama.«
»Vas dve i Mina«, doda Stefana.
»Zato ne smemo gubiti vreme. Sahrana princa Rišera je za dva dana. To nam je najbolja prilika«, reče lejdi Kase.
»Nešto mi govori da je i ona toga svesna«, reče Goran.
»Vrlo je verovatno da i Mirona ima svoj plan za taj dan«, složi se Stefana.
»Što samo potvrđuje da tad moramo delati«, reče Ana.
»Prvo na šta moramo obratiti pažnju je njen Dar Teleportacije«, objasni Stefana. »Ne bismo želeli da nam tek tako umakne.«
»Orlando!«, naprasno će Jelena. »On je Baner. Držaćemo ga u blizini kako bi blokirao njen Dar.«
»Odlična ideja! Ipak, nije Teleportacija ono čega treba da se bojimo, već Zabranjena magija«, reče Milena.
»Mina je to osetila na svojoj koži. Bez obzira na to što imamo moć Stvaraoca, nismo imuni na Mironine sposobnosti«, Stefana će mračno.
»Tačno tako. Baš kao što nismo imuni ni na napade Raha, inače nas Murahe ne bi mogle ozllediti«, Zlatko reče.
»Jedina koja je preživela napad jeste Sanjica«, Jovana će, tužno. »Šteta što nije sa nama.«
»Potražićemo je čim sve ovo bude gotovo, obećavam ti!«, Nalim pokuša da je umiri.
»I Milena je preživela napad«, izusti Maja. »Odnosno, Baraha nije preživela njen.«
»Ne podsećaj me!«, Milena se pobuni. »Tada sam bila ubeđena da smo neuništivi.«
»Svejedno, to što si uništila Rahu može biti tvoj pastirski Dar«, Nalim zaključi.
»Kad smo već kod toga, ja sam oslabio Murahu svojim na Usamljenoj planini!«, uključi se Angelus, po prvi put. »Tada nisam znao o čemu se radi, ali sad ima smisla.«
»Flaj je podigao nekakav štit i odbranio nas od Gregorijanovog zmaja!«, reče Jelena.
»Ja sam ubio Murahu kod Osveia nakon što je mač zasijao!«, seti se Zlatko.
»A ja mogu da osetim magiju Stvaraoca, kao što sam shvatila na Devzealu«, reče Ana. »Mada sumnjam da nam to može pomoći.«
»Ja osećam Rahe«, Maja reče.
»Ja ih vidim«, Jovana ponovi ono što su tog dana shvatili i posle toga zavlada tišina.
»Onda je to sve što znamo, za sada«, utvrdi Nalim. »Pretpostavljam da je moja sposobnost da koristim Artzain. A tu su i Amnee.«
»I? Kakav je plan?«, upita Stefana.
»Iskoristićemo gužvu oko sahrane da uđemo u Arinob, i u dvorac pre nego što čitav obred bude bio završen i tamo iznenadimo Mironu«, poče Nalim.
»Hm. Stefana i ja bismo možda mogle da vas uvedemo u dvorac, ali to može biti nezgodno«, Ana primeti. »Vi ćete biti u masi i moći ćete da se izvučete, a mi ćemo, verovatno, biti na platou, među Maestrima.«
»U tom slučaju«, Nalim se zamisli, »upotrebićemo naše Darove da se uvučemo makar u Arinob. Kada budemo bili blizu dvorca, poslaćemo ti znak, a ti nas možeš onda uvesti unutra.«
»Dobro, to bi moglo da upali. Sigurno ću moći da nestanem na kratko. Stefana se može pridružiti kasnije. Kakav će biti znak?«
»Ja mogu poslati kolibrija!«, veselo će Jovana.
»Odlično!«, reče Nalim. »Ana će onda doći i uvesti nas unutra.«
»Mnogo ljudi će doći zbog sahrane, pa ću lako moći da vas predstavim kao neke izaslanike«, pojasni Ana.
»Šta ćemo kada budemo bili unutra?«, upita Maja.
»Rasporedićemo se na više lokacija u dvorcu. Za to će nam trebati neka mapa kako bismo znali kako da se krećemo. Postavićemo se pred Mironinim odajama i nekim drugim ključnim tačkama. Ima nas dosta, tako da verujem da ćemo moći sve da pokirjemo.» Nalim objasni drugi deo plana.
»Ne verujem da postoji mapa dvorca«, lejdi Kase izreče primedbu.
»Ja dobro poznajem dvorac. Uz Aninu pomoć, mogu nacrtati mapu«, reče Stefana.
»Onda je i to rešeno. Kada budemo imali mapu, odredićemo svačiji tačan položaj u skladu sa Darovima, pastirskim moćima i Amneama. Ukoliko strateški sve utvrdimo kako valja, ne bi trebalo da bude većih poteškoća.« Zvučalo je kao da je Nalim bio poprilično samouveren.
»Sredimo je onda!«, reče Flaj, hrabro.
Jovana oseti naboj pozitivne energije u prostoriji. Sada skoro da je bila uverena da će sve na kraju proći kako valja.


END OF EPISODE 10

No comments:

Post a Comment